Media donoszą, że Facebook zanotował 1000% wzrostu zainteresowania rozmowami wideo, kiedy w Polsce ogłoszono stan epidemii koronawirusa! Programy do wideokonferencji przeżywają oblężenie na całym świecie.

Ale biznes prowadzony online może uniezależnić się od rozwiązań niekojarzonych na co dzień z profesjonalnym podejście do klienta. A do tego przejść na nową formę rozliczeń z klientami.

Ze świata offline na online

Od poradni lekarskich, przez kancelarie prawne czy kluby fitness, wszyscy patrzą niepewnie w przyszłość. Od czasu wprowadzania w Polsce ograniczeń związanych z poruszaniem się, firmy muszą wdrażać rozwiązania online. Bo w przestrzeni offline klientów zostało jak na lekarstwo! 

„W czasie pandemii w sieci odbywają się nawet imprezy online. To morze możliwości, ale trzeba zachować profesjonalizm i mieć dobry plan, by w nim nie utonąć” – przekonuje Anna Jaremko Customer Care Expert MeetU

Lekarz, doradca, prawnik, trener czy agent nieruchomości może przejść po prostu na rozmowy telefoniczne lub platformy społecznościowe. To pierwsze rozwiązanie mocno ogranicza kontakt z klientem. Psychologowie biznesu nie przez przypadek podkreślają, że 80% wiedzy o świecie czerpiemy z tego, co widzimy. Klient, którego możemy zobaczyć i klient, który nas widzi to zupełnie innym poziom konwersacji. A wspomniane platformy społecznościowe?

Co ma pomyśleć klient, który dostaje opcję umówienia się z prawnikiem przez fejsa? Albo pacjent, który tak ma odbyć ważną konsultację medyczną? Taki sam nieprofesjonalny efekt byłby, gdyby umówiona rozmowa nie mogła się odbyć z powodu zakorkowania serwerów lub gdyby zacinała się albo zrywała w trakcie. Co niestety, przy używanych na całym świecie programach do wideokonferencji, dzieje się coraz częściej. 

Zmiana na lepsze

Wiele firm w kryzysowych czasach uruchomiło sprzedaż online. Korzystają z gotowych rozwiązań, często niespójnych z ich oprogramowaniem lub wyrzucających klienta poza stronę internetową firmy. 

Dziś przewaga konkurencyjna to nie tylko własny, profesjonalny system prowadzenia spotkań online. To także możliwość ich umówienia i opłacenia od razu na stronie firmy, która taką ofertę ma. Profesjonalizm to słowo, które oznacza tu również personalizację systemu do łączenia wideo, tak by klient od początku do końca pozostawał w wirtualnej przestrzeni firmy, z której usług korzysta” – mówi Anna Jaremko Customer Care Expert MeetU

Wśród prostych rozwiązań jest MeetU System, który daje możliwość zarządzania spotkaniami online zarówno dla pojedynczego specjalisty, jak i całej firmy, której pracownicy oferują różne konsultacje czy porady specjalistyczne. System wyboru terminu z kalendarza na stronie firmy, zintegrowany z płatnościami, to stworzenie bezobsługowej recepcji online. Takie rozwiązanie, przy wyłączonym trybie opłat, może być nawet zastosowane do umawiania indywidualnych prezentacji online, a niekoniecznie płatnych rozmów twarzą w twarz. 

Ważne, by takie systemy były integrowane z istniejącymi stronami internetowymi. Nie wymagają wtedy dodatkowego czasu ani pracy przy ich wdrożeniu, co ma kluczowe znaczenie w walce o klienta w czasach pandemii. 

Jeśli jesteś zainteresowany rozwiązaniem typu MeetU System, zobacz więcej szczegółów na meetu.pl.

Kategorie: Blog MeetU