Telefony i maile klientów to oczywisty skarb każdej firmy. Pytanie co dałaby przedsiębiorcy możliwość budowania relacji z potencjalnym klientem od razu przy zbieraniu leadów? Nowoczesne technologie CRM otwierają zupełnie nowy rozdział w B2C.

Rozmowa to początek

„Oddzwoń do mnie”, czyli callback, to metoda na zebranie leadów i wstępną rozmowę, która znacznie poprawia skuteczność sprzedaży. To zasada sprawdzona przez miliony firm na świecie i potwierdzona badaniami opinii społecznej. Z danych opublikowanych przez American Express wynika, że 46% klientów woli rozmowę z przedstawicielem handlowym niż czytanie strony internetowej. A mimo rozwoju sztucznej inteligencji i mody na boty odpowiadające na pytania klientów, 67% z nich urywa rozmowę jeśli nie mogą porozmawiać z prawdziwą osobą (badanie Consumer Report Survey).

„Generowanie rozmów z poziomu strony internetowej firmy to najprostszy schemat poprawy wydajności sprzedawców. Jeśli klient ma do wyboru kilka www z podobną ofertą, wybierze tę, która jak najszybciej odpowie mu na jak najwięcej pytań. A to może zrobić tylko gotowy do rozmowy z klientem przedstawiciel handlowy” – podkreśla Anna Jaremko Customer Care Expert MeetU. 

Callback może być instalowany w formie widgetu na www lub być specyficznym formularzem na stronie. To pierwsze rozwiązania wydaje się być lepsze, bo możliwość zapytania o ofertę klient ma zawsze, niezależnie od tego co akurat przykuło jego uwagę na stronie internetowej. 

Ale dział sprzedaży nie jest jednym, który przez rozmowę z klientem działa na rzecz firmy. Callback stosuje się przecież również przy wsparciu technicznym oraz szerzej pojętych działaniach marketingowych, kiedy firma nie oferuje gotowych produktów, ale wykonuje zlecenia.

Nowy rozdział już czeka

Współczesny konsument to klient świadomy. Ma więc wymagania i oczekuje, by zrobić na nim dobre wrażenie. CRM, a więc systemy do nawiązywania relacji z klientami to teraz już nie tylko telefoniczny callback. 

„Rozmowa wideo umówiona na dogodny dla klienta termin lub ustalona ‘na teraz’, pozwala od razu, przy zbieraniu kontaktu, budować relację z klientem. Przez telefon to mocno ograniczone. A niektórzy klienci coraz częściej podchodzą do takich telefonów z nieufnością” – mówi Anna Jaremko Customer Care Expert MeetU. 

Widget do video callback, tak jak ten zwykły można szybko i w prosty sposób zainstalować na własnej www. To rozwiązanie technologiczne w B2C nie tylko dla firm mających wielu gotowych do rozmowy przedstawicieli handlowych. Wtyczkę można przecież zaprogramować tak, by nie pozwalała na łączenie natychmiastowe przy braku możliwości podjęcia rozmowy. Wtedy klient ma opcję wyboru kilku najbliższych terminów łączenia. I może tę rozmowę odebrać na dowolnym urządzeniu typu smartfon, tablet, laptop czy komputer stacjonarny. 

Warto dodać, że takie rozwiązanie jak Widget MeetU to aż miesiąc użytkowania za 0 zł, by przetestować tę technologię przyszłości na swojej www. 

Kategorie: Blog MeetU